
Een onderzoek van Jobvite bij een dikke tweeduizend Amerikaanse werknemers heeft aangetoond dat driekwart openstaat voor een andere en betere job. Veel van hen zijn zelfs actief op zoek. Een stijging van zes procent ten opzichte van vorig jaar. Opvallend is dat almaar meer mensen sociale media gebruiken om te netwerken en zo ook een nieuwe job aan de haak te slaan. Zesenzestig procent van de werkzoekenden heeft zelfs een profiel aangemaakt op twee sociale netwerksites en niet minder dan 44 procent onderhoudt er drie. Eén op zes geeft toe zijn huidige job gevonden te hebben via deze weg. “Door de grote druk op de arbeidsmarkt zijn sociale media een cruciaal instrument geworden in een zoektocht naar een nieuwe baan en de verdere uitbouw van een professionele carrière,” merkt Dan Finnigan op, chief executive van Jobvite. Facebook is met 52 procent het populairst, LinkedIn kaapt de tweede plaats weg (40 procent) en Twitter sluit de top drie (34 procent).
(SVR)
Meer artikels: (nog 223 artikels in deze categorie)