Drie zussen runnen samen een 'kids e-shop'
Share/Save/Bookmark
Drie zussen runnen samen een 'kids e-shop'

Categorie: Ondernemen

 


Niet alleen groeiden de zussen Ilse, Karin en Anne Crynen samen op, ze werken ook samen. Ze hebben De Kleine Zebra opgestart, een e-shop met decoratie en lifestyle voor hippe kids. Dat werd een zodanig succes dat ze zich tegenwoordig laten bijstaan door nog andere dames. Wij gingen praten met Ilse, de oudste van de ondernemende zussen.

 
 
"Een e-shop kan je vergelijken met een winkel in een dorpsstraatje waar niemand ooit voorbijloopt."
 
Toen de drie zussen als jonge moeders op zoek waren naar toffe spulletjes voor hun baby's, vonden ze niets naar hun zin. "Uiteindelijk zijn we naar Nederland gaan shoppen, waar het aanbod veel groter is. Daar is het idee gerijpt om een online shop te beginnen met originele en kleurrijke kinderartikelen. We concentreren ons meer op kinderkamerdecoratie dan op speelgoed," vertelt Ilse.
 
Spaargeld samenleggen
 
Zo ontstond De Kleine Zebra. De zussen legden hun spaargeld samen om een stock op te bouwen en een website te ontwikkelen. Daar hoorde een marktstudie en een goed businessplan bij, contacten met leveranciers en de diensten van een notaris. Ilse: "Het succes groeide langzaam maar zeker, en De Kleine Zebra werd groter. Het leeuwendeel van de winst herinvesteren we in ons bedrijf."
 
Doordat Ilse, Karin en Anne zussen zijn, zagen ze er weinig graten in om samen iets te beginnen. "Het is een voordeel dat we elkaar zo goed kennen," zegt Ilse. "Alhoewel, misschien kennen we elkaar té goed. (lacht) Nee, we vertrouwen elkaar volkomen. We hebben de taken en verantwoordelijkheden zorgvuldig verdeeld, en we weten van elkaar dat we ons werk goed doen. De concurrentie is niet mals, want elke dag worden nieuwe webshops geopend. Een e-shop beginnen, dat kan je vergelijken met een winkel openen in een dorpsstraatje waar niemand ooit voorbijloopt. Om uit de band te springen, besteden we extra veel zorg aan de selectie van ons assortiment. De artikelen die je bij ons vindt, zijn origineel en exclusief. Ook onze klantenservice staat op punt."
 
Public relations
 
Hoe is De Kleine Zebra erin geslaagd een reputatie en een klantenbestand op te bouwen? Ilse: "Netwerken en van je laten horen, dat is essentieel om klanten te werven. Daarvoor hebben we geïnvesteerd in onze public relations, vooral online: we hebben een newsletter en een blog, en we gebruiken Google AdWords. Ook sociale-netwerksites als Facebook en Twitter zijn zeer efficiënt gebleken." Een klant werven is één ding, maar hij of zij moet liefst ook klant blijven. "Je moet altijd iets extra's doen ten opzichte van de concurrentie. Wij verpakken onze producten in leuke kartonnen doosjes, zodat elke bestelling er feestelijk uitziet. We zorgen er ook voor dat de klant niet te lang op de levering moet wachten. Het pakketje wordt één dag na ontvangst van de betaling thuisbezorgd."
 
Al dat harde werk heeft zijn vruchten afgeworpen, want De Kleine Zebra kan inmiddels rekenen op acht medewerkers. Ilse geeft toe dat dit het moeilijkste deel van de job is. "De ideale werknemer vinden, de juiste vrouw voor de job, dat is erg moeilijk. Je moet echt op zoek gaan naar witte raven, en daar kruipt veel tijd in. Maar het is het allemaal waard als je ziet hoe trouw onze klanten zijn, en hoe vaak we tevreden e-mails krijgen. En als ze over ons praten in de pers of op tv, dan is dat natuurlijk ook altijd goed voor ons ego."
 
www.kleinezebra.com
 
(SD)

Meer artikels: (nog 257 artikels in deze categorie)

Send To Friend
Stuur dit artikel door naar een vriend(in).

Jouw e-mailadres:
Het e-mailadres van je vriend(in):
Om naar meerdere e-mailadressen te sturen, plaats een ; tussen de e-mailadressen (geen spaties voor of achter de ;)
Onderwerp:
Typ je bericht naar deze persoon (optioneel):
Geef bovenstaande code hier in:

Geef je score
Geef hier jouw score:  80%